środa, 11 kwietnia 2012

"Sezon czarownicy" Natasha Mostert


Natasha Mostert Sezon czarownicy

Gabriel Blackstone to złodziej informacji. Posiada dar wnikania w umysły innych ludzi. Pewnego razu dostaje zlecenie odnalezienia syna milionera. Początkowo planuje odmówić, jednak po namowach macochy chłopaka - jego pierwszej miłości Frankie w końcu się zgadza. Wnika w umysł poszukiwanego i widzi ostatnie chwile z jego życia. Prawdopodobnie chłopak został utopiony, a zamieszana w to była piękna kobieta w masce. Dom ze "zjazdu" (wizji) należy do sióstr Monk. Minnaloushe i Morrighan są piękne, mądre, tajemnicze i bogate. Gabriel zaprzyjaźnia się z nimi i włamuje się do ich komputera. Jest zafascynowany kobietą, która pisze dziennik. Zakochuje się w niej. Nie wie jednak, która z sióstr jest jego ukochaną, a która morderczynią. Sprawy się komplikują. Następują tajemnicze zgony. Wszystko toczy się wokół magii, alchemii i ciągłego poszukiwania. 
Jeżeli ktoś interesuje się zagadnieniami alchemii, to z pewnością książka dla niego. Wątek miłosny został poprowadzony ze "smakiem", w formie delikatnej i zmysłowej erotyki. Postacie sióstr są dosyć dobrze zarysowane. Możemy poczuć odpowiedni klimat miejsc i magii. Częściowo jest to książka filozoficzna. Według mnie powieść ta jest dosyć oryginalna. Jednak pomimo tego wszystkiego nie chwyciła mnie za serce. Nie potrafiłam podejść do jej bohaterów zbyt emocjonalnie. Cały czas, gdy ją czytałam czułam się jakby z boku. Mogłam ją spokojnie odłożyć i wrócić do niej następnego dnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz