sobota, 8 czerwca 2013

"Pocałunek Kier" Lynn Raven

Lynn Raven Pocałunek Kier

Lijanas to znana uzdrowicielka z nivardzkiego miasta, która pewnego dnia zostaje podstępnie uprowadzona przez wrogich Kierów. Ich dowódca Mordan, zwany "Krwawym Wilkiem" powszechnie budzi strach i trwogę. Teraz wykonuje rozkaz swojego króla. Dziewczyna nie myśli się jednak poddać. Pragnie uciec. Mordan to zdecydowany i honorowy człowiek, który ma jednak na sumieniu śmierć setek niewinnych ludzi. Zawsze wywiązuje się z swych obowiązków. Początkowa niechęć między bohaterami zmienia się z czasem w szacunek i ... miłość. Wcześniej jednak czekają niebezpieczeństwa...
Można by sądzić, że fabuła będzie taka sobie, a na dodatek mamy tu kolejną miłość osób z różnych światów. Jednak takie myślenia jest zupełnie błędne. Książka okazała się ciekawa i nieprzewidywalna (nigdy nie wiedziałam co będzie dalej). Autorka stworzyła wspaniały fantastyczny świat z jego potworami (np. pożeraczami dusz), wiedźmami  i legendami.  Miłość objawia się powoli. Nie ma tu zauroczenia od pierwszego wejrzenia i "wzdychania".  Jest tu po prostu prawdziwa miłość, którą poznajemy po czynach, a nie słowach. Bohaterowie są charakterystyczni, ale nieprzerysowani. Wydają się prawdziwi. Znajdziemy także ciekawe i czasami zabawne dialogi. Ta niebanalna książka po prostu mnie pochłonęła. Dołączyła do moich ulubionych. Nie da się jej opisać, trzeba ją po prostu przeczytać, co polecam w 100 %.
A oto kilka cytatów z książki:

"Mężczyzna, który ocenia ostrze tylko ze względu na jego zewnętrzne piękno, jest głupcem. Jedynie stal, z której jest zrobione, decyduje o jego jakości." (s. 143)

"Każde zło ma gdzieś swoją przyczynę, nawet choroba. Trzeba ją tylko znaleźć!" (s. 160)

"- Czy wasz ojciec nie żyje?
-Tak
-Przykro mi. Na co zmarł?
- Na miecz między żebrami." (s. 168)

"Wyglądacie tak pięknie, jak ostrze, na którym tańczą promienie słońca." (s. 248)

"Lepiej żyć niż zginąć. Dopóki się żyje, można walczyć!" (s. 268)

"To boli, kochać cię, ptaszyno! I to szaleństwo! Wiem! Ale - niech mi wybaczą moce, które kierują moim losem - mimo to cię kocham!" (s.302)

"Będzie się cieszył każdą chwilą,  którą los pozwoli spędzić z tą kobietą - nawet jeśli ona nigdy się o tym nie dowie." (s. 307)

"Torturowanie człowieka, który już nie czuje bólu, to tylko strata czasu." (s. 312)

"Psiakrew! Czy każda kobieta to potrafi - spowodować jedynie swym milczeniem, że mężczyzna czuje się jak odrażający łajdak?" (s. 317)

"Śmierć nigdy nie jest słodka! Nie dla kogoś, kto chce żyć!" (s. 321)

"Uwierz mi, mam serce. W tej chwili jednak bardzo żałuję, że je mam." (s. 326)

"Chciałbym zasypiać wieczorem u twego boku, a rano budzić się przy tobie! Chciałbym cię chronić i ci służyć! Chciałbym kłócić się z tobą i śmiać! Chciałbym. byś była częściom mojego życia, a ja częściom twojego! - Głupiec ze mnie! " (s. 363)

"Uśmiercasz mnie ptaszyno! I nawet o tym nie wiesz!" (s. 373)

"To zaszczyt dla mnie, że mogłem cię kochać!" (s. 479)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz