czwartek, 25 lipca 2013

"Wampir z przypadku" Ksenia Basztowa

Ksenia Basztowa Wampir z przypadku

Andriej (przyszły tłumacz) i Wowka (student prawa) życie spędzają na imprezach, w których kluczową rolę odgrywają napoje z procentami. Po jednej z takiej budzą się z ... kłami. Problem w tym, że nie bardzo pamiętają wydarzeń z poprzedniej nocy. W ten sposób trafiają w świat wampirów i wilkołaków. Zamieszani zostają w intrygi i zagadki. Nie braknie także pięknej dziewczyny. Do grona ich znajomych trafi Drakula, problem jednak w tym, że będzie ich dwóch. Który prawdziwy?
Ksenia Basztowa miała ciekawy pomysł na książkę, jednak jego realizacja nie do końca mi się podobała. Stworzyła wampiryczną komedię. Niektóre sytuacje, czy dialogi były śmieszne, ale większość nie przypadła mi do gustu. Dobrze naszkicowała środowisko rosyjskiego blokowiska, a dwaj przyjaciele jak najbardziej mogą reprezentować typ młodzieżowego "luzactwa". Bohaterom nie obce są także problemy z rodzicami i rodzeństwem. Całość, mimo ciekawej koncepcji, zbytnio mnie nie zaskoczyła. Znowu było trochę z historii politycznej i rodzinnej Vlada Palownika. Jedynie ta koncepcja komediowa, czasami wręcz satyryczna. zmieniła charakter książki (wcześniej takiej nie czytałam). Pomimo ciekawego pomysłu i ładnej okładki, książka nie trafi do grona moich ulubionych, ale jest to tylko moja subiektywna opinia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz