piątek, 22 lipca 2011

"Zemsta Nilu" Wilbur Smith

Wilbur Smith Zemsta Nilu

Jest to ostatni tom sagi egipskiej (wcześniejsze toBóg Nilu, Siódmy papirus, Czarownik).
 Egipt jest dotknięty licznymi plagami, a Nil zanika. StarzecTaita, który jest magiem i uzdrowicielem,  wraz z swoim młodszym przyjacielem i obrońcą Merenem przybywają do świątyni Saraswati, gdzie czarodziej w wyniku niebezpiecznego zabiegu dostępuje otwarcia Oka Wewnętrznego. Teraz jego moc wzrosła, a on widzi aury ludzi. Według przepowiedni na swej drodze spotyka innego maga Demetera. Ten wyjaśnia mu, że za wszelkim złem stoi sługa Kłamstwa - niebezpieczna i piękna wiedźma Eos. Wspólnymi siłami ustalają miejsce jej schronienia. Ma być to wulkan z wodą w pobliżu. Demeter uczy Maga jak niebezpieczna jest  Eos, ale wkrótce ginie przez nią zabity. Faraon Nefer wysyła Taitę wraz z niewielkim oddziałem w daleką drogę do źródeł Nilu, aby pokonać Eos i przywrócić urodzajność ziem Nilu.  Wiedźma na niego czeka, by pochłonąć jego moc i wiedzę. Na swej niebezpiecznej drodze na bagnach spotykają dzikie i prymitywne plemię Luo. Wśród nich znajduje się dziewczynka, której Taita nadaje imię Fenn. Jest ona wcieleniem jego zmarłej ukochanej - Królowej Egiptu Lostris.
Nie czytałam innych książek Smitha ale ta mnie rozczarowała. Chyba zraziłam się do niej na samym początku opisami fantazji erotycznych i "osobliwego" sposobu przekazywania wiedzy w świątyni. Spodziewałam się wspaniałej książki przygodowej, a ta zaczynała się jak Harlequin dla dorosłych. Może to zaważyło na tym, że od razu byłam źle do niej nastawiona. Książka nie jest trudna w czytaniu, ale nie ma w niej nic nadzwyczajnego. Są ciekawe momenty, ale z reguły wynik akcji jest z góry przewidywalny, a głowni bohaterowie niezwyciężeni. Jeżeli macie coś ciekawszego do czytania, to tę książkę można spokojnie pominąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz